„Vše, co ne-víme o ne-plodnosti a ne-báli jsme se zeptat“. Protože neplodnost zasahuje i do jiných oborů, než je medicína, příspěvky se nemusí týkat pouze tématu neplodnosti, ale i prevence, výživy, adopce, perinatální ztráty, legislativy atd. Proto pokud máte otázky, které Vás tíží nebo jste se chtěli o nich dovědět více, nebojte se zeptat prostřednictvím kontaktního formuláře. Všechny Vaše podněty, obavy anebo naopak pozitivní zkušenosti mohou i ostatním přinést cenné poznatky.

Vitamín C neboli kyselina askorbová

Někteří z vás jste v médiích zaznamenali informace, jak je vitamin C prospěšný. Na terapiích v Institutu psychosociální péče nebo na IVF klinice se mne často dotazujete, jakou formou byste mohli svoje tělo lépe podpořit a ochránit, zvláště v případě, pokud se chystáte na hormonální stimulaci nebo embryotransfer. Doplnění vitaminu C se však netýká jenom žen na cestě za rodinou. Ochránit svoje tělo před viry a povzbudit svoji imunitu patří k naší prioritě nejenom na podzim.

Jóga snižuje duševní stres a tím zklidňuje mysl

Téměř jeden ze šesti párů v současnosti čelí obtížím počít přirozenou cestou. Hlavním viníkem je uváděn stres, který je způsoben řadou důvodů. Většinou jde o povinnosti z práce, domova nebo z jiných závazků – například bezvýsledná snaha o přirozené početí. Pokud totiž miminko nepřichází ani po několika měsíční snaze, podepisuje se na psychickém zdraví a také na hladině hormonů. Pravidelné cvičení jógy sice není zaručená metoda k otěhotnění, ale pomáhá se zbavením stresu, uklidnění mysli i těla a tím pádem zvýšuje šanci na početí.

Vitamin D

Tento rok jsme si sluníčka moc neužili. Navíc se už několik měsíců potýkáme s onemocněním Covid–19 a ani přicházející podzimní měsíce naší imunitě moc neprospívají. Pokud jsme ho tedy nedostatečně načerpali během léta, může nám hladina vitaminu D v těle klesnout až na minimální hodnotu. Chceme–li být nadále zdraví, dbejme na jeho dostatečný příjem.